Canons i llibres de coneixement



CANON LITERARI

Títol: Dins del mirall. La literatura infantil i juvenil contada als adults
Autor: Pep Molist
Editorial: Graó, febrer 2008

Resum: Dins del mirall presenta un itinerari gradual per algunes de les millors obres de la literatura universal dirigides als nens i nenes i als joves des que neixen fins que es poden considerar lectors autònoms. L’itinerari es converteix en una manera d’explicar als adults els elements que caracteritzen i defineixen la literatura per als joves lectors i, alhora, un immillorable punt de partida per conèixer-la a través d’obres de gran qualitat






Títol: Si tu hijo te pide un libro
Autor: Lolo Rico
Editorial: Espasa - Calpe
Resum: Si el teu fill et demana un llibre aconsella als pares sobre el tipus d’obres que han de llegir els seus fills. És important escollir bé perquè en els nens i joves desperti l’afició per la lectura. Els nens i els adolescents estan deixant de llegir. Els pares i els mestres els proposen lectures que ells rebutgen. Lolo Rico proporciona als pares i educadors un material que els permeti aproximar-se als llibres per evitar el fracàs escolar.







Títol: 1001 libros infantiles que hay que leer antes de crecer
Editorial: Grijalbo

Resum: Emprèn un viatge pels millors llibres infantils de tots els temps. 1001 llibres infantils que cal llegir abans de créixer és una expedició fascinant als relats de fantasia, aventures, història i històries de la vida real que et van hipnotitzar quan eres una criatura. Viatja enrere en el temps o submergeix-te en mons fantàstics on els somnis es fan realitat. Des de Narnia i la Terra Mitjana fins a Hogwarts i El País de les Meravelles, deixa que aquest llibre sigui el teu passadís cap als llocs més màgics de la literatura infantil.






LLIBRES DE CONEIXEMENT


Títol: La imaginación y el arte en la infància
Autor: Lev Semonovich Vigotsky

EditorialAkal

Any d'edició: 2008

Lloc: Mèxic


Sinopsi: Este libro es uno de los primeros trabajos del gran psicólogo soviético L. S. Vigotsky. En forma de divulgación científica se examina, en esta obra, uno de los más complejos problemas: el carácter y el desarrollo de la imaginación artística en el niño. Escrita a partir de los conocimientos científicos de su tiempo y editada en 1930, esta obra puede seguir sirviendo de ejemplo de literatura científico-psicológica dirigida a amplios círculos de lectores. Los pedagogos y los padres encontrarán en ella abundante y valiosa información teórica y práctica. Vigotsky siempre se interesó en desarrollar el arte en los niños, en llevar a los maestros a trabajar el arte en la escuela y, a través de éste, estudiar las varias manifestaciones culturales. Sus teorías son de gran utilidad, ya que todo maestro requiere de conocer los marcos teóricos que le permitan aplicar una epistemología que sostenga su práctica psicológica. Este joven intelectual tras la Revolución y la terrible Guerra Civil, emerge como líder inesperado de la psicología soviética.




Títol: Gramàtica de la fantasia

Autor: Gianni Rodari

Editorial: Booket

Any d'edició: 2006

Lloc Barcelona

Sinopsi: Siempre hay un niño -dice Rodari- que te pregunta: ¿Cómo se inventan las historias? y se merece una respuesta honesta". En la GRAMÁTICA DE LA FANTASÍA, "se habla de algunos modos de inventar historias para niños y de ayudar a los niños a inventar por sí solos sus propias historias".


Este libro, que se ha convertido ya en un clásico de la literatura pedagógica, es un instrumentos realmente útil destinado a "quien cree en la necesidad de que la imaginación tenga su puesto en la enseñanza; a quien tiene fe en la creatividad infantil; a quien sabe qué virtud liberadora puede tener la palabra.



Títol: Tot pensant

Autor: Irene de puig; Angelica Satiro;

Editorial: Eumo

Any d'edició: 2000

Lloc: Barcelona

Sinopsi: A través de la ruta que segueix la marieta Joanina arribem a diferents parts del món per escoltar contes de cultures diverses: En Patufet (Catalunya), Hi havia una vegada un sací pereré (Brasil), L'Aladí i la llàntia meravellosa (Orient), La gallina Lina (món anglosaxó), L'aneguet lleig (nord d'Europa) i La Bella Dorment (f antasia). Fent honor al verb descobrir, el llibre conté uns dibuixos que s'insinuen però que mai no es veuen completament i així predisposen l'infant a crear el seu imaginari.






Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada